Jak przygotować brief?


Brief to dokument sporządzany przez klienta w którym przedstawia się koncepcję oraz istotne informacje na podstawie których agencja reklamowa (lub innego podmiotu zajmującego się marketingiem lub PR) przygotowuje swoją ofertę.

Szczegółowość zależy oczywiście od potrzeb klienta oraz celu sporządzenia brifu. Jeżeli przedmiotem jest złożona kampania lub serwis brief powinien zawierać wszystkie szczegóły wymienione w poniższych punktach. Często spotykamy się jednak z briefami które są sprecyzowanymi zapytaniami na przykład o konkretne nośniki reklamowe i ich ceny. Brief więc powinien zawierać niezbędne informacje, które są potrzebne do przedstawienia oferty.

Niezbędne jest staranne przygotowanie brifu ponieważ jest on podstawą do przygotowania propozycji, która powinna być dopasowana do potrzeb klienta. Im więcej agencja dostanie użytecznych informacji tym będzie mogła przygotować lepszą propozycję. W praktyce zazwyczaj agencje po analizie briefu kontaktują się z klientem prosząc o dodatkowe informacje (tzw. debrifing). Dobrze jednak jeśli już na wstępie agencji znane są podstawowe informacje.

Jeśli są Państwo zainteresowani zaprojektowaniem kampanii internetowej prosimy o wypełnienie poniższego briefu i przezsłanie na adres info@sunsolutions.pl.

brief mediowy pdf
brief mediowy world



Jak przygotować brief interaktywny?

    Każdy brief powinien zawierać co najmniej opis:
  1. firmy,
  2. produktu lub usługi, pozycjonowanie, wyróżniające benefity, przewagi konkurencyjne,
  3. rynku oraz konkurencji,
  4. zadania agencji
  5. celu kampanii (szczególnie należy zastanowić się nad policzalnymi celami),
  6. dotychczasowej komunikacji lub /oraz działań prowadzonych jednocześnie (na przykład w TV),
  7. grupa docelowa,
  8. terminy, czas trwania,
  9. swoje preferencje i wskazówki,
  10. budżet.



Oczywiście wszystkie przesyłane informacje muszą być opracowane w kontekście komunikacji i marketingu. Jeżeli opisujemy produkt to nie umieszczamy wszystkich danych technicznych chyba, że stanowią one o przewadze konkurencyjnej, która jest ważna przy projektowaniu działań.

Klienci często niechętnie przedstawiają budżet jest to jednak istotna zmienna. Jeśli nie chcemy podać konkretnej kwoty pisząc brief podajmy przybliżoną wartość lub przedział.

kontakt: info@sunsolutions.pl